ANTZERKIA
ZER DA?
Interpretazioa eta jolasen bitartez, ikasleak adierazteko, pertsonifikatzeko eta interpretatzeko gaitasunak hartzen joango dira.
HELBURUAK
• Sormena eta irudimena garatu.
• Antzerkia, jolasak eta dantza besteekiko adierazpen moduan erabili.
• Talde lana eta errespetua sustatu.
JARDUERAK
• Jolas tematikoak.
• Antzerkiak antolatu.
• Erritmo musikalak.
• Inprobisazioak.
• Gorputza eta mugimendua lantzeko
ariketak.
ART ATTACK
ZER DA?
“Sormenaren isla” deritzogun ekintza honetan, ikasleek irudimena askatzeko aukera izango
dute, haien gaitasun piktorikoak garatzen den heinean
HELBURUAK
• Imajinazioa eta sormena garatu.
• Artea bera, besteekiko komunikabide
gisa erabili.
• Arte plastikoen bidez adierazteko
gaitasuna sustatu.
JARDUERAK
• Geometria, ehundurak, formak eta
bolumenak landu.
• Hainbat teknika piktoriko ikasi.
• Kolore eta kontrasteak landu.
• Banakako eta taldeko muralak.
CRESCENDO
ZER DA?
Bakoitzak dugun musika tresna propioari (ahotsa) etekina ateratzeko ekintza bikaina, non
ikasleek taldean oinarritzen den musika munduan murgiltzen diren.
HELBURUAK
• Pertzepzio, kognitibo eta emozio
gaitasunak sustatu.
• Taldeko lana sustatu.
• Armonia, lirika eta erritmoa ezagutzea.
• Teoria Musikalaren oinarriak
ezagutzea.
JARDUERAK
• Jolas musikalak
• Abestiak tonu ezberdinekin
• Bigarren ahotsak ulertzeko jolasak.
• Abesti ezberdinen interpretazioak.
• Zuzenekoak.
GIMNASIA ERRITMIKOA
ZER DA?
Musika oinarri dutela ikasleak erritmoa eta flexibilitatea garatzen joango dira, taldeko zein
bakarkako koreografiak erabiliz.
HELBURUAK
• Gaitasun fisiko eta kognitiboak garatu.
• Alde artistiko eta kulturala garatu
gimnastika erritmikoaren bidez.
• Diziplina sustatu.
JARDUERAK
• Gimnastika erritmikoaren
sarrera.
• Ariketak uztaiarekin.
• Ariketak zintarekin.
• Taldeko koreografia
Hasierako XAKEA
ZER DA?
Hasi berri zein adituentzako mahai jolas honetan, ikasleek, estrategiak eta burua erabiliz,
erronka berriak gaindituko dituzte.
HELBURUAK
• Xakearekin lotutako kontzeptuak
ikasi.
• Pertsonen nortasuna osatu xakearen
eta hausnarketaren bidez.
• Xakea hasieratik ezagutu.
JARDUERAK
• Taktikoetan hasiera.
• Pieza gutxi dituztela partida amaiera –
auekera ezberdinak ikasteko
taktikak.
• Partida baten faseen adimena hartu.
• Mugimendu bereziak.
IKT
ZER DA?
Scratch programazio-lengoaia lantzea du helburu ekintza honek, ikasleek Informazio eta Komunikazio
Teknologiak erabiltzeko behar dituzten oinarrizko gaitasunak barnera ditzaten.
HELBURUAK
•Programazio-lengoaia sustatu.
•Pentsamendu logikoa garatu.
•Sormena eta pentsamendu kritikoa,
gaitasun praktikoak eta teknikoak eta
arazoak aztertzeko eta ebazteko gaitasuna
bultzatzea .
JARDUERAK
•Hondoak eta objektuak editatzea.
•Objektuak aldatzea: tamaina, kolorea,
posizioa, bira…
•Beste ekintza batzuek sortutako ekintzak
(when…).
•Errepikatzen diren ekintzak (repeat…).
•Animazioak
IPUINEN MUNDUA
ZER DA?
Jarduera honetan, hainbat ipuinen bidez dibertitu ahal izango dira hiztegia lantzen, abesten
edo margotzen duten bitartean.
HELBURUAK
• Ahozko hizkuntzaren garapena
sustatzea, entzumena eta imitazioaren
bidez
• Sormena eta irudimena sustatzea.
• Irakurtzeko ohitura sortzea
JARDUERAK
• Hiztegia landu, errepikapen, imitazio
edo memoria jolasen bidez.
• Jolas musikalak eta adierazpen
artistikoa.
• Ipuinen eszenak antzestu.
JUDO
ZER DA?
Bere izenaren jatorria “Malgutasunaren Bidea” izanik, bertan autokontrola eta Arte Martzialen
onurak ikasiko dituzte.
HELBURUAK
• Judoaren munduan sartu.
• Arte martzialaren oinarrizko kontzeptuak
ikasi.
• Gorputzaren mugimendua eta
koordinazioa landu.
JARDUERAK
• Judoaren sarrera.
• Arte martziala.
• Oinarrizko mugimenduak.
• Teknika desberdin praktikatu.
LEGO
ZER DA?
Robotikaren munduan lehen urratsak emateko ekintza da, non ikasleak sorkuntza, eraikuntza,
programak eta zikloetan sartuko diren.
HELBURUAK
•Sormena sustatu.
•Robot baten oinarrizko funtzionamendua
ulertu.
•Lankidetza eta ideiak partekatzen ikasi.
•Oinarrizko programazio-kontzeptuak.
JARDUERAK
•Zenbait jarduera BeeBot eta TIlk materialarekin
(Letrak, zenbakiak, Mapamundia…).
• Zenbait jarduera Lego Education materialarekin,
makina arruntak
• Zenbait jarduera Intelino Trenarekin. Programazioaren
oinarrizko mailatik hasiko gara (koloreekin) eta maila
aurreratuena ere landuko dugu (Scratch).
• Zenbait komunikazio-jarduera Lego Education-ekin:
Story Tales eta Story Starter
MULTI DANTZA
ZER DA?
Dantzen bitartez, ikasleek gorputzaren mugimenduaren askatasunaz disfrutatuko dute doinu
ezberdinen erritmora.
HELBURUAK
• Gaitasun fisiko zein kognitiboak
garatu.
• Dantzaren bitartez, alde artistiko eta
kulturala garatu.
• Diziplina sustatu.
JARDUERAK
• Koreografiak
• Jarduera erritmikoak
• Jolas musikatuak.
• Dantza MODERNO mota ezberdinak
jorratu.
MULTI KIROLA
ZER DA?
Psikomotrizatea lantzen lagunduko dien ekintza honetan, hainbat kirol dastatzeko aukera izango
dute. Multikirolari esker, jarduera fisikoa ikasleen egunerokotasunaren parte izaten hasiko da.
HELBURUAK
• Kirol anitzetan lehen urratsak eman.
• Ariketa fisikoaren garrantziaz jabetu.
• Psikomotrizatea kirolarekin bat egin.
• Lehiaketaren oinarrizko baloreak
ikastea.
JARDUERAK
• Kirol ezberdinak jorratu.
• Motrizitate ariketak.
• Norgehiagoka txikiak.
• Kirol bariazioak.
• Esparru ezberdinetako ekintzak.
MULTI PILOTA
ZER DA?
Euskal kulturaren ondarea den kirol honetan, lehen urratsak emateko aukera izango dute
ikasleek, haien maila indartuz.
HELBURUAK
• Eskupilotarekin, palarekin, erraketarekin
frontoian edo punta saskiarekin
disfrutatzea.
• Eskupilotaren oinarrizko kontzeptuak
ikasi.
• Eskupilota eta lehiaketa osasuntsua
lantzea.
• Erabiltzen den materiala ezagutzea.
JARDUERAK
• Eskupilotaren modalitate ezberdinak
ezagutzeko jolasak
• Jaurtiketak.
• Norgehiagokak
MULTI SASKI
ZER DA?
Ekintza honen bitartez ikasleak saskibaloiak dakartzan erronkak ezagutzen hasiko dira bestelako
kirolekin partekatuz kurtsoan zehar.
HELBURUAK
• Saskibaloiaren munduan hasi.
• Bestelako kirolak ezagutzea.
• Taldeka landu eta jokatu ikasi
JARDUERAK
• Saskibaloiaren oinarrizko
kontzeptuak jolasaren bidez.
• Entrenamenduak.
• Saskibaloiaren teknikak.
• Eskubaloia, voleyball eta
atletismoa.
PINTURA
ZER DA?
Jarduera honen bitartez, teknika piktoriko desberdinak erabiliz, haurrek bere barne mundua
adierazteko gaitasuna ikasiko dute.
HELBURUAK
• Sentimenduak, kezkak edo beharrak
adierazteko teknika piktoriko ezberdinak
ikastea.
• Artea emozioak sormenaren bidez
komunikatzeko ibilgailu egoki gisa
ulertzea
JARDUERAK
• Perspektiba, argia, ehundurak eta
kolorea lantzea
• Teknika eta estilo piktoriko
desberdinak aztertzea
• Kolore primarioak nahastea espektro
piktorikoaren edozein kolore
lortzeko
TXIKIRITMO
ZER DA?
Jarduera honen bidez, haurrek musika-adierazpen desberdinekin jolastuko dira, beren
gorputzaren aukerak aztertuz gorputz-adierazpenaren bidez, jokuaren bidez, abestien bidez,
etab.
HELBURUAK
• Erritmoaren zentzua garatzea eta
gorputz-adierazpena.
• Gaitasunak garatzea
erritmikoa, entzumenezkoa, ahotsa eta
haurren psikomotrizitatea
batekoa.
JARDUERAK
• Oinarrizko mugimenduak lantzea eta
gorputz-eskema.
• Komunikazioa lantzea
gorputza, keinua eta posturala.
• Musika tresnak: soka,
haizea eta perkusioa
YOGA
ZER DA?
Ikasleek haien burua eta gorputza ezagutzeko aukera aparta da. Aldi berean, egunerokotasunean
garrantzizko helburuak bideratzeko tresnak erakutsiko zaizkie.
HELBURUAK
• Arnasketa teknika ezberdinak ikasi
• Emozioak identifikatzen ikasi
• Yogaren oinarrizko jarrerak ikasi
• Erlaxazioa sortzen ikasi
• Kontzentratuta irauten ikasi
• Elkartasun kontzientzia ezagutu
JARDUERAK
• Arnasketa landu eta bideratu
• Yoga txoko ezerberdinak sortu
(jolasak, ipuinak, asanak edo
jarrerak, eskulanak, masajeak,
irudikatzeak …)
ZIRKO TAILERRA
ZER DA?
Zirkoaren mundua ikasteko modu bat da, beren mugimen- eta sorkuntza-gaitasunak gara ditzaten, eta,
hartara, beren aukerak eta mugak aurki ditzaten. Ortzi Acostaren eskutik
HELBURUAK
• Zirkuarendisciplina desberdinak
ezagutzea
• Taldeko lana bultzatu
• Jakin-mina, autoestima, ekimena
eta auto-hobekuntza piztea
JARDUERAK
• Akrobazian lehenengo pausuak:
esku-zutikak, itzulipurdiak,
jauziak eta alboko gurpilak
• Mabareak
• Bakar eta taldeko balantzeak